6721 Szeged, Lechner tér 14. 6701 Szeged, Pf: 539. +36 (62) 203 164 ; +36 (70) 503 7946 Nyitvatartás: H-P | 11:00 - 15:00

GINOP-6.1.2-15

Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal"Digitális szakadék csökkentése" GINOP-6.1.2-15

Magyarország Kormánya az Európai Unió támogatásával közel 9 milliárd forintos kerettel új, a digitális készségek fejlesztését célzó programot indít a konvergencia régiókban

Az IKER 1 és IKER 2. szintű képzési programok rövid bemutatása

A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) által fejlesztett képzési programok alapvető célja az elsősorban gazdasági szempontból hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkóztatása, digitális kompetenciáik fejlesztése annak érdekében, hogy gazdasági versenyképességük növekedjen, munkaerő-piaci esélyeik javuljanak.

IKER 1. : “Első lépések a digitális világba”

A képzési program fő (átfogó) célja a digitális kulcskompetencia fejlesztése, a digitális társadalomhoz való tartozással kapcsolatos igények megalapozása, pozitív attitűd kialakítása a digitális eszközök irányába.

A program konkrét célja annak elérése, hogy a résztvevő:

  • tudja használni az infokommunikációs eszközének (PC, tablet, notebook, okostelefon, stb.) működtetéséhez szükséges alapvető funkciókat,
  • tudja hanghívásra és szöveges üzenetküldésre használni infokommunikációs eszközét,
  • tudjon egyszerű szövegszerkesztési lépések felhasználásával rövid szöveget szerkeszteni,
  • tudjon egyszerű mentési műveleteket végezni,
  • tudjon az interneten tájékozódni, könnyen hozzáférhető információkat megszerezni,
  • tudjon elektronikus levelezést bonyolítani az alapvető funkciók használatával,
  • az infokommunikációs eszköze megismert funkcióit biztonságosan tudja használni.

IKER 2. : “Önállóan használom az informatikai eszközömet”

A képzési program fő (átfogó) célja a digitális kulcskompetencia fejlesztése, a digitális társadalomhoz való tartozással kapcsolatos igények megalapozása, pozitív attitűd kialakítása a digitális eszközök irányában.

A program konkrét célja annak elérése, hogy a résztvevő:

  • használja az okos eszközének (PC, tablet, notebook, okostelefon, stb.) önálló működtetésére a legfontosabb beállítási lehetőségeket,
  • használja a saját okos eszközén lévő operációs rendszer ismert szolgáltatásait,
  • tudjon egyszerű szövegszerkesztési lépések felhasználásával rövid, de kerek egész szöveget (pl. rövid szöveges üzenet, rövid e-mail) szerkeszteni,
  • az interneten gyűjtött információkat fel tudja dolgozni, azokat konkrét problémák megoldására használja fel,
  • elektronikus levelezés során tudjon csatolmányokat használni, felismerje az elektronikus levelezés veszélyhelyzeteit (levélszemét, e-mailes csalás) és képes legyen azokat egyszerű módon kezelni,
  • képes legyen közösségi portálok önálló használatára (regisztráció, bejelentkezés, információkeresés, megosztás, egyszerű adatvédelem),
  • tudja hanghívásra és szöveges üzenetküldésre használni infokommunikációs eszközét.